Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2007 14:01 - Обновяване на Fedora 7 до Fedora 8 чрез yum
Автор: gadnio Категория: Технологии   
Прочетен: 2054 Коментари: 0 Гласове:
0



Вече и аз мога да заявя, че имам Fedora 8. Въпреки съветите да не се обновява през yum, а през инсталационното DVD, аз реших да се направя на умен и да инсталирам през yum. Причините бяха доста, като основната беше, че DVD-то забиваше при оправяне на зависимостите между пакетите (някъде по Resolving dependancies..). Така де, реших да се пробвам с yum и да видя какво ще стане.

Като начало се оказа, че има пакети с проблемни зависимости във Fedora 7 (аз се сблъсках с compiz, с който така и не можахме да се разберем и който си отиде след това). Искам да предупредя, че не всичко сработи от първия път, но това са рисковете на обновяването не по каналния ред.

Като начало, има доста полезни ръководства за това как да се обнови Федората от 7 до 8. Едно сравнително добро, че и с картинки, можете да намерите тук:

http://www.howtoforge.com/upgrading-fedora7-desktop-to-fedora8

Ето и едно без картинки, но полезно:

http://fedoraproject.org/wiki/YumUpgradeFaq

След като изпълните стъпките, започват проблемите. Аз примерно се натъкнах на следните:

1. Не можах да си подкарам sshd. Причината беше SeLinux. Колкото и да не го харесвам, обаче, не посмях да го спра, понеже въпреки всичките си изцепки в края на краищата е сложен там за добро, а не само да ми се пречка. Пробвах какво ли не, но се оказа, че не мога да го настроя както трябва. След доста борба и питане по irc на хората, които разбират от Fedora, сам стигнах до решението:
Изпълнявате следната команда като root:

 touch /.autorelabel;

След което рестартирате и чакате дъълго време да се възстановят context-ите на файловете по цялата Ви система. Съществуваха някои опасения, че тази команда ще обози контекстите, които сам съм променил, но за щастие това не стана (може би защото не съм бутал контекстите на системните файлове...).

2. Проблеми с Bluetooth. Е, колкото и да тръбяха от федората, че са направили много усилия да оправят bluetooth-а, не можаха да ме убедят. Все още не съм успял да си подкарам kbluetooth-а да прави друго, освен да праща файлове на телефона. И това стана след известно тормозене, а не без намеса (противно на моите очаквания). Трябва да промените на ръка /etc/bluetooth/hcid.conf, като промените реда
class 0x000100;
на
class 0x100100;
. С това обаче спират добрите неща, още не мога да разбера как да го накарам да получава разни неща от телефона (примерно файлове).

3. Екранът за графичен старт при мен не сработи. Това нещо, което се врътка там, когато се стартира системата, не пожела да тръгне при мен. Но за мен това не е проблем, понеже никога не съм го харесвал особено (само ми бави системата).

Като изключим всички тези проблеми (които не са толкова много, в сравнение с очакваното), системата си работи без проблеми. За впечатления относно новата Fedora още е рано да се говори, понеже я имам от твърде скоро.


Тагове:   обновяване,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gadnio
Категория: Лични дневници
Прочетен: 400240
Постинги: 122
Коментари: 364
Гласове: 468
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930