Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2008 12:58 - The Spring Project
Автор: gadnio Категория: Технологии   
Прочетен: 3002 Коментари: 0 Гласове:
0



Онзи ден се замотах с разни сайтове за игри за Linux и попаднах на някои неизвестни за мен, но доста обещаващи заглавия. Едно от тях се казва The Spring Project. По принцип игри не играя, но тази ме заинтригува наистина с текущата си цел -- създаване на напълно работещ триизмерен клон на Total Annihilation -- игра, за която най-вероятно не сте чували, понеже много малко хора я знаят в България. Обаче, тази игра стана една от най-добрите игри за всички времена и е най-реалната RTS игра (стратегия в реално време), която съм имал удоволствието да играя.

Малко думи за Total Annihilation

Играта е пусната на пазара в далечната 1997 година (преди 11 години). Погледната от очите на днешния геймър изобщо не е кой-знае какво -- грозна графика, някакви роботчета се стрелят там и това е. Е, това не засяга и най-бегло нещата, които я направиха една от най-великите игри. А какво тогава? На първо място, стратегията и тактиката, които тази игра предлага -- тя е една от малкото съвършено (според мен) балансирани стратегии, правени някога.

Битките
Можете да водите битка по суша, по вода и по въздух едновременно с противника. Освен line of sight (пространството, което вижда дадена единица) и fog of war (частта от картата, която сте посетили но не е в директен видим обсег на нито една единица) имате и радар (показва ви точки на картата, където засича противникови войски). Има и антирадар, при това и движещ се антирадар, да скрива нападението ви от вражеските радари. Битките се провеждат на триизмерна карта, с реални височини, които пречат/увеличават видимостта на единиците и могат да се използват като естествена защита от вражески обстрел. Самолетчетата не се движат до целта си, след което да спират (a-la Starcraft) и да стрелят, а се движат постоянно. Корабите и земните единици също (макар, че може да им се каже да стоят на едно място и да стрелят, което ги прави страхотни мишени). Не всеки изстрелян изстрел попада в целта: снарядите си имат скорост и особено ако се стреля от голямо разстояние с неточни оръжия вероятността да се уцели движеща се цел са малки. Например, можете с някоя земна единица (земя-земя) да уцелите самолет, но трябва да сте големи късметлии (освен ако единицата не е създадена специално с тази цел).

 - Битки по суша
Битките по суша се извършват от два качествено различни типа единици -- киборги и "камиончета". Камиончетата са по-бързи и по-маневрени като цяло, но са с по-малко броня. Киборгите пък се движат по-бавно, по-евтини са и са по-трудни за уцелване от големи разстояния, което, ако не си държите войската на "куп" е страхотно предимство. Имате както камиончета, така и киборги за далечна и близка стрелба, противовъздушни единици и камиончета, стрелящи от голямо разстояние по статични цели. Когато единицата ви умре, трупът й остава на сушата под формата на безполезна метална останка, която пречи на определени типове снаряди да преминават през нея (останките, след известен обстрел, също "умират"; освен това можете да си ги колекционирате като ресурси (както вашите, така и противниковите)).

- Битки по вода
Битките по вода стават с кораби и подводници (които не се засичат от повечето кораби). Подводниците са страшно ефикасни срещу кораби, но умират от 2-3 торпеда (логично), изстреляни от други подводници или кораби, снабдени с мини. Имате далекобойни кораби, близкобойни, защитници от въздушни нападения и такива, идеални за нападение по сгради (с ракети). Някои от камиончетата могат да минават под вода, прекосявайки огромни водни площи по морското дъно и отивайки директно в противниковата база. Обаче не могат да стрелят под вода, което ги прави страхотни мишени за подводниците.

- Битки по въздух
Имате бомбардировачи, противовъздушни самолетчета, разузнавачи и още един-два страхотно хитроумни въздушни кораби (например, транспортерът транспортира една единица само, но можете с нея да отвличате чужди единици, които после да превземете с командира си). Въздушните единици по право нанасят малко поражения, но използвани умно, могат да нанесат страхотни загуби на противника (например, срещу голяма и незащитена флота или по стратегически земни стационарни обекти).

- Защита
Имате много и разнообразни методи за защита. На първо място си остава логистиката и планирането на базата в съответствие с терена. След него идват няколко различни по далекобойност, честота на презареждане и енергийна консумация, кули. Както и боклуци, които можете да оставяте (подобно на останките, те пречат на вражеските снаряди да преминат и да ви поразят целите). Има дори кули, които могат да стрелят по цялата карта (ако е малка или до средно голяма). Имате и ядрена атака и възможност за защита от нея.

- Командирът
Играта започва само с една единица -- командирът ви. Той може да строи сгради по-бързо от всяка друга единица, ходи по земята (киборг е), стига до най-недостъпните места, може да върви и строи под водата. Има най-унищожителното, макар и с отвратително малък обсег на действие, оръжие и може да става невидим. Като цяло не е добра идея да го пратите да го убият (дори и с това да не загубите играта).

Икономиката
Икономиката е сведена до най-простото възможно ниво: имате два ресурса: метал и енергия, които се произвеждат от няколко (с различна ефективност) структури. Веднъж построени, тези структури остават там, докато не се разрушат и произвеждат ресурси постоянно (ресурсите не намаляват). Тези ресурси образуват баланс (приход - разход), който се отразява на временните ви запаси. Това дава възможност да се концентрираш предимно върху бойната тактика. Страхотно замислена, играта дава възможност за противодействие на всяка тактика, което превръща всяка игра в уникално преживяване, в непрестанно надхитряване на противника.

TA Spring Project
Spring проектът е създаден с цел да направи основата на триизмерна стратегическа игра в реално време. На нейна основа могат да се пускат различни "модули", които представляват различни стратегически игри. Публикувани са няколко такива, като една от насоките в момента е да се направи работещ клон на Total Annihilation, който да не е 100% копие, но се доближава максимално до оригинала. Въпреки малката версия, трудната инсталация и фактът, че е още под активна разработка, играта е достатъчно добра, за да може да се играе. Ефектите са пресъздадени страхотно и макар, че има още доста какво да се желае, проектът изглежда невероятно обещаващ. Има различни ботове (компютърни противници), някои от които си е направо голям зор да бъдат победени -- един от тях дори е на основата на адаптивен алгоритъм, който се учи как да играе, гледа как ти играеш и пробва различни тактики всеки път, което го прави ужасно непредсказуем.

Финални думи
Няма по-добро усещане от това да видиш любимата си стара игра в ново превъплъщение, движена от хора, които наистина обичат това, което правят и са ентусиазирани да го правят по възможно най-добрия начин. Аз попаднах случайно на страницата на проекта, търсейки информация за една друга игра -- Master of Orion, за която разбрах, че има два проекта, (линковете не работят, проектите се казват "FreeOrion" и "Thousand Parsec") които се опитват да я разработят наново, също триизмерно и също много обещаващо. За тях ще пиша по-подробно, когато имам време и възможност да ги тествам.


Тагове:   Spring,   Project,


Гласувай:
0



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gadnio
Категория: Лични дневници
Прочетен: 400065
Постинги: 122
Коментари: 364
Гласове: 468
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930